Voor 12:00 besteld, morgen bezorgd Vlees, vis en verse ingrediƫnten Inclusief BBQ, borden en bestek Geen afwas
Voor 12:00 besteld, morgen gratis bezorgd (vol is vol)
In Nederland*, 7 dagen per week, ook zon- en feestdagen.
Voor een deel van Zeeland en Limburg rekenen we € 50,- bezorgkosten. Wij leveren niet op de waddeneilanden
Gratis geleverd incl. gasbarbecue, servies en bestek
Plus verse salades, sauzen en stokbrood.
100% ambachtelijk vlees, vis en verse ingrediƫnten
Ook vegetarisch, glutenvrij en halal.
Wij halen alles gratis op en doen de afwas
Laat alle vaat vuil achter, lekker makkelijk!

8 lekkere tips voor een gezonde BBQ

8 lekkere tips voor een gezonde BBQ De barbecuetijd is al een poosje aangebroken. Thuis of op de camping een barbecue aansteken, het is erg verleidelijk. Met een barbecue eten we vaak net wat meer als normaal en helpt het niet bepaald wanneer u op uw figuur wilt letten. Daar wilde De Barbecue Boer een oplossing voor vinden. Daarom onderstaand 8 tips om van een gezonde barbecue te genieten, die net zo lekker is!

1. Sla het stokbrood over

Voordat de barbecue begint, is het stokbrood vaak al aangesneden. In brood zit echter veel koolhydraten en ook kruidenboter zorgt niet voor een strakke buik. Probeer daarom niet te veel stokbroodjes te eten, voordat u aan de barbecue begint.

2. Neem groentes en fruit mee voor op de grill

Groentes op de barbecue? Natuurlijk kan dat. Vaak eten wij zoveel mogelijk vlees, maar een goede barbecue biedt juist variatie. Zet wat lekkere groentes en fruit op een spies en grill het op de barbecue. Denk eens aan gegrilde champignons, tomaat, ananas of aubergine. Gezond, lekker en weer even wat anders!

3. Geniet van magere vleessoorten

Geniet van vleessoorten die mager van oorsprong zijn. Persoonlijk zijn dit ook nog eens de lekkerste vleessoorten. Kip, biefstuk of ossenhaas bevatten relatief weinig vet. Probeer karbonades, hamburgers en speklapjes te over te slaan. Genoeg mensen die dit wel op hun bord willen zien.

4. Kies voor vis

Vervang vlees eens voor vis of zorg in ieder geval voor een goede balans tussen vlees en vis. Vis is over het algemeen mager en minder vet. Bovendien zit vis vol goede vetzuren en oliën, dat goed is voor uw hart en vaten.

5. Alcohol in mindere mate

Probeer minder te drinken of alcohol helemaal links te laten liggen. Zoals iedereen weet, houd alcohol vet vast. Dat creëert vaak het welbekende ‘bierbuikje’. Probeer daarom eens een lekker alcoholvrij drankje. Vaak is het tijdens een barbecue ook nog een verfrissender. Mocht u toch een biertje of wijn willen drinken? Begin dan eerst met een glas water, dan is de grootste dorst verdwenen. Daarnaast kunt u ook een radler drinken. Dit bevat minder alcohol en is fris van smaak.

6. Fruitsalade in plaats van huzarensalade

Een huzarensalade klinkt natuurlijk gezond, maar er zit ook mayonaise in verwerkt. Mocht u echt op de kleine kilootjes willen letten, dan is een fruitsalade een goed alternatief of zelfs een betere toevoeging. Zoet, fris en super gezond!

7. Houd de saus in de fles

Neemt u vaak saus bij het barbecuevlees? Probeer er toch maar van af te blijven. Saus is een grote tegenpool van een gezonde maaltijd. Het barbecuevlees is gemarineerd en saus is daarom niet altijd nodig.

Een lekker alternatief: mocht u de saus écht niet kunnen missen, maak dan een saus op basis van magere yoghurt. Zo behoudt u toch de smaak van mayonaise, maar dan stukken minder vet.

8. Eet in rustig tempo

De laatste, maar misschien wel de meest onderschatte tip…eet rustig aan en schep niet te veel op uw bord. Zo voorkomt u dat u eerder klaar bent met eten dan de rest van de visite en dat u blijft snoepen. Wanneer u langzaam eet, heeft u ook eerder door dat u voldoende heeft gegeten. Het geeft een het gevoel dat u sneller ‘vol’ zit.

Zo’n gezonde barbecue is goed te doen toch? Ambachtelijk genieten van een gezonde barbecue!
Delen

Misschien vind u deze artikelen ook interessant